Δημοτικά σχολεία: Οδηγίες διδασκαλίας μαθημάτων σχ. έτος 2022-2023 

Διάδωσέ το

ωράριο εκπαιδευτικών

 Οδηγίες διδασκαλίας των μαθημάτων στα Δημοτικά σχολεία για το σχολικό έτος 2022-2023 

Μετά από σχετική εισήγηση του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής το Υπουργείο Παιδείας απέστειλε οδηγίες διδασκαλίας των παρακάτω μαθημάτων για τα δημοτικά σχολεία σχολικό έτος 2022-2023 

• Οδηγίες διδασκαλίας για τη Γλώσσα, τα Μαθηματικά, τα Φυσικά, τη Γεωγραφία, τη Μελέτη Περιβάλλοντος, την Ιστορία, τα Θρησκευτικά, την Κοινωνική και Πολιτική Αγωγή και τη Φυσική Αγωγή,

• Οδηγίες διδασκαλίας για τις Τ.Π.Ε.

• Οδηγίες διδασκαλίας για την Αισθητική Αγωγή

• Οδηγίες διδασκαλίας για τις Ξένες Γλώσσες

Δημοτικά σχολεία: ΟΔΗΓΙΕΣ ΓΙΑ ΤΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΤΟΥ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΤΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ   ΓΙΑ ΤΟ ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ 2022-2023 

ΓΛΩΣΣΑ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ (τάξεις: Α΄, Β΄, Γ΄, Δ΄, Ε΄ και Στ΄) 

Η διδασκαλία του γλωσσικού μαθήματος οργανώνεται γύρω από τους άξονες της προφορικής και της γραπτής επικοινωνίας, με άξονες αναφοράς την έκφραση και την κατανόηση. 

Επίσης, η γλωσσική διδασκαλία συνδέεται άμεσα με τη διδακτική αξιοποίηση του κειμένου. Εξετάζοντας το κείμενο ως ενότητα λόγου, με συγκεκριμένο λειτουργικό ρόλο σε συγκεκριμένα κοινωνικά συμφραζόμενα, το κείμενο δεν είναι μια γραμμική ακολουθία προτάσεων, αλλά έχει τη δική του πολυεπίπεδη οργάνωση. Ερμηνεύεται και αξιοποιείται ως σύστημα αποτελούμενο από ανεξάρτητες αλλά και συνδεόμενες, μεταξύ τους, γλωσσικές υποομάδες (λέξεις, προτάσεις, περιόδους), χαρακτηριζόμενο από γλωσσική συνοχή και νοηματική συνεκτικότητα. Υπ’ αυτήν την έννοια το μαθησιακό περιβάλλον θα πρέπει να σχεδιάζεται και να οργανώνεται με τέτοιο τρόπο, ώστε συγκεκριμένα γλωσσικά φαινόμενα να αντιστοιχίζονται με συγκεκριμένες λειτουργίες κειμένων (αφήγηση, περιγραφή, οδηγίες, επιχειρήματα). Αναγνωρίζοντας τη σημασία του κειμένου στην κατάκτηση της δομής και της λειτουργίας της γλώσσας αναμένεται από τους/τις μαθητές/ήτριες, να ανταποκρίνονται στις συμβάσεις του προφορικού και του γραπτού λόγου, τόσο σε κειμενικό επίπεδο (αναφορικό και κατευθυντικό λόγο), όσο και σε λεξικογραμματικό επίπεδο. 

Η παρούσα πρόταση της διδακτέας ύλης στηρίχτηκε στην αναγκαιότητα να ανταποκριθεί η διδασκαλία του μαθήματος της Γλώσσας στις μεταβαλλόμενες εκπαιδευτικές ανάγκες των μαθητών/τριών. Οι κοινωνικές αλλαγές που έχουν επέλθει τα τελευταία χρόνια οδηγούν σε νέους στόχους και νέα περιεχόμενα, συμβατά με τις διαμορφωθείσες κοινωνικές και πολιτισμικές συνθήκες. Για τον λόγο αυτό, κρίνεται αναγκαίο να γίνει αναδιάρθρωση και εξορθολογισμός της διδακτέας ύλης, ώστε: 

  • να εξοικονομηθεί διδακτικός χρόνος σε ποσοτικό και ποιοτικό επίπεδο για δραστηριότητες που προάγουν τη δημιουργική και κριτική σκέψη των μαθητών/τριών μέσα από τις διαδικασίες της ολιστικής, διερευνητικής-ανακαλυπτικής και κοινωνικής μάθησης, όπως είναι τα σχέδια εργασίας και η εξοικείωση με το λογοτεχνικό βιβλίο (φιλαναγνωσία), 
  • να υπάρξει χρόνος για εμβάθυνση στη διδακτέα ύλη και για oμαδοσυνεργατικές διαδικασίες διδασκαλίας που συμβάλλουν στην ανάπτυξη των γνωστικών και μεταγνωστικών δεξιοτήτων, 
  • να δοθεί στους/στις εκπαιδευτικούς η δυνατότητα να σχεδιάσουν τη διδασκαλία τους, λαμβάνοντας υπόψη τα ιδιαίτερα και διακριτά μαθησιακά χαρακτηριστικά των μαθητών/τριών της δικής τους τάξης (αλλόγλωσσοι/ες μαθητές/ήτριες, διαφορετικοί μαθήτυποι, μαθητές/ήτριες με μαθησιακές δυσκολίες κ.ά.), 
  • να αναπτυχθεί η διαφοροποιημένη διδασκαλία και να ανταποκριθεί η μάθηση στις πραγματικές ανάγκες των μαθητών/τριών και στο επίπεδο μαθησιακής ετοιμότητάς τους, 
  • να απαλλαγεί η μαθησιακή διαδικασία από ύλη που επικαλύπτεται είτε κάθετα (από προηγούμενες ή και επόμενες τάξεις), είτε οριζόντια (από άλλα μαθήματα, διαθεματικά), 
  • να δοθεί χρόνος στους/στις εκπαιδευτικούς για υλοποίηση δραστηριοτήτων ανακεφαλαίωσης, εμπέδωσης, αναπλαισίωσης της γνώσης και αναστοχασμού,
  • να διασφαλιστεί η δυνατότητα στους/στις μαθητές/ήτριες να μαθαίνουν στο σχολείο, χωρίς να χρειάζεται να καταφεύγουν σε εξωσχολική στήριξη. 

Πατήστε παρακάτω για τα μαθήματα

Γλώσσα,  Μαθηματικά, Φυσικές Επιστήμες, Ιστορία, Γεωγραφία, Θρησκευτικά, Κοινωνική και Πολιτική Αγωγή, Φυσική Αγωγή (οδηγίες)

Αισθητική Αγωγή (ΕΙΚΑΣΤΙΚΑ, ΘΕΑΤΡΙΚΗ ΑΓΩΓΗ, ΜΟΥΣΙΚΗ) (οδηγίες)

Ξένες γλώσσες  (οδηγίες)

ΤΠΕ  (οδηγίες)

Δείτε επίσης:

Εξωδιδακτικά καθήκοντα: Ο Διευθυντής αναθέτει στους εκπαιδευτικούς τη διόρθωση εργασιών και διαγωνισμάτων

Εφημερίες εκπαιδευτικών: Τι αλλάζει σε Δημοτικά σχολεία και Νηπιαγωγεία

Βρείτε τη σελίδα  στο facebook freshedu

Δείτε επίσης

Ολυμπιακή Παιδεία – 4η Ολυμπιακή Εβδομάδα στα σχολεία

Διάδωσέ το Υλοποίηση εκπαιδευτικού προγράμματος «Ολυμπιακή Παιδεία – 4η Ολυμπιακή Εβδομάδα στα σχολεία» για μαθητές/τριες …

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *