Μέντορας στα σχολεία: Πώς πάει ο νέος θεσμός; Μία υπουργική απόφαση και 20 γραμμές για τα καθήκοντα και τις αρμοδιότητες του μέντορα αρκούν για την πρώτη εφαρμογή του θεσμού στο ελληνικό σχολείο; Πως θα μπορούσε να ξεκινήσει η προετοιμασία της εφαρμογής;
Το ΠΕΚΕΣ Δυτικής Ελλάδος πραγματοποίησε εξ Αποστάσεως Επιμορφωτικό Σεμινάριο για τους/τις εκπαιδευτικούς Δημοτικών Σχολείων και σχολικών μονάδων Δ/θμιας Εκπ/σης Δυτικής Ελλάδας την περασμένη Τρίτη 1 Νοεμβρίου με θέμα:«Ο ρόλος του Παιδαγωγικού Συμβούλου – Μέντορα στη Σχολική Μονάδα»
Θεματικοί Άξονες και Ομιλητές
«Το mentoring ως εργαλείο εκπαιδευτικής- συμβουλευτικής παρέμβασης στο πλαίσιο λειτουργίας της σχολικής μονάδας», Φραγκούλης Ιωσήφ, Καθηγητής ΑΣΠΑΙΤΕ,
«Προϋποθέσεις για την εφαρμογή του θεσμού του Παιδαγωγικού Συμβούλου – Μέντορα στα ελληνικά σχολεία», Μπαγάκης Γεώργιος, Ομότιμος Καθηγητής Παν/μιου Πελοποννήσου
Δείτε παρακάτω δύο παρουσιάσεις από το σεμινάριο
Απόσπασμα * ομιλίας Γ. Μπαγάκη στην εκδήλωση: «Ο ρόλος του Παιδαγωγικού Συμβούλου – Μέντορα στη Σχολική Μονάδα» του ΠΕΚΕΣ Δυτικής Ελλάδας. Δείτε εδώ την παρουσίαση αναλυτικά
- Ο θεσμός του μέντορα στη χώρα μας
- Βασικές επισημάνσεις για την εφαρμογή του θεσμού
- Πως θα μπορούσε να ξεκινήσει η προετοιμασία της εφαρμογής;
- Βασικά στοιχεία τεκμηρίωσης του mentoring σύμφωνα με τους Βubb και Early
Το mentoring ως εργαλείο εκπαιδευτικής- συμβουλευτικής παρέμβασης στο πλαίσιο λειτουργίας της σχολικής μονάδας Ιωσήφ Φραγκούλης Καθηγητής Παιδαγωγικό Τμήμα Α.Σ.ΠΑΙ.Τ.Ε. Εκδήλωση για το ρόλο του – Μέντορα στη Σχολική Μονάδα» του ΠΕΚΕΣ Δυτικής Ελλάδας
Μέντορας στα σχολεία – Τα Καθήκοντα και αρμοδιότητες
- Ο Παιδαγωγικός Σύμβουλος – Μέντορας εντοπίζει τις εκπαιδευτικές και παιδαγωγικές/διδακτικές ανάγκες των αναφερομένων στο δεύτερο εδάφιο του άρθρου 1 εκπαιδευτικών και διοργανώνει μαζί τους μια σειρά από προγράμματα, που ως σκοπό έχουν την κάλυψη των διαπιστωθεισών αναγκών τους και στόχο την ενδυνάμωση της αυτοπεποίθησης και της ετοιμότητάς τους.Συγκεκριμένα:
- Συμβάλλει στη σταδιακή ενσωμάτωση του νέου συναδέλφου του στο σχολικό πλαίσιο και περιβάλλον, προκειμένου να εξασφαλιστεί η όσο το δυνατόν εύρυθμη λειτουργία της σχολικής μονάδας
- Τον πληροφορεί και τον καθοδηγεί ως προς το διδακτικό έργο του και ειδικότερα στη διαχείριση της διδακτικής ύλης, συμβάλλοντας με τον τρόπο αυτό ενεργά στη βελτίωση των εκπαιδευτικών δεξιοτήτων του.
- Προσφέρει υποστήριξη, καθοδήγηση και εποικοδομητική ανατροφοδότηση.
- Κατευθύνει τον ως άνω εκπαιδευτικό ως προς την επίλυση πάσης φύσεως θεμάτων που, τυχόν, ανακύψουν κατά τη διδακτική και εκπαιδευτική διαδικασία, εντός της σχολικής μονάδας.
- Οργανώνει σε συνεργασία τόσο με τον Σύμβουλο Παιδαγωγικής Ευθύνης, όσο και με τον εκπαιδευτικό την πραγματοποίηση τουλάχιστον τριών διδασκαλιών εντός του διδακτικού έτους, οι οποίες θα λαμβάνουν χώρα από τον: α) μέντορα με παρατηρητή τον καθοδηγούμενο εκπαιδευτικό, β) καθοδηγούμενο εκπαιδευτικό με παρατηρητή τον μέντορα και γ) από κοινού.
- Καθοδηγεί τον νέο συνάδελφό του για τον ορθό τρόπο επικοινωνίας με τους γονείς/κηδεμόνες και τους μαθητές.
- Στο τέλος του διδακτικού έτους ο Παιδαγωγικός Σύμβουλος-Μέντορας συντάσσει ετήσια έκθεση, στην οποία αναφέρονται όλες οι ενέργειες που διενεργήθηκαν από μέρους του κατά τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς.
- Η έκθεση υποβάλλεται στον/στη Διευθυντή/ντρια ή στον/στην Προϊστάμενο/η της σχολικής μονάδας.
- Ο Παιδαγωγικός Σύμβουλος – Μέντορας ασκεί τα καθήκοντά του εκτός του διδακτικού ωραρίου του, αλλά εντός του εργασιακού ωραρίου του και δεν απαλλάσσεται από εξωδιδακτικές εργασίες και εφημερίες.
Δείτε επίσης:
Ο.Λ.Τ.Ε.Ε.: Μέντορες και ενδοσχολικοί συντονιστές – Πάνω από 70 τα καθήκοντα των εκπαιδευτικών
Μετά από τέσσερα χρόνια θα πάρουν τα μόρια οι μέντορες και οι συντονιστές για διευθυντές σχολείων
Πηγή fresh-education με ενεργό σύνδεσμο για τις ιστοσελίδες που αντιγράφουν Το πρώτο εκπαιδευτικό site στην Ελλάδα με ειδήσεις και αναλύσεις μόνο για την εκπαίδευση.