Τα κριτήρια αξιολόγησης των μαθητών στο δημοτικό σχολείο αναφέρονται στην εγκύκλιο για τη λειτουργία των δημοτικών σχολείων 2021 2022 αλλά και σε προηγούμενες εγκυκλίους. Σε λίγες ημέρες αναμένεται και η νέα εγκύκλιος λειτουργίας 2022-2023.
Τα κριτήρια αξιολόγησης των μαθητών στο δημοτικό σχολείο , σύμφωνα με το ισχύον θεσμικό πλαίσιο που κοινοποίησε το Υπουργείο Παιδείας τον Σεπτέμβρη του 2021, είναι τα εξής:
- επίδοση του στα διάφορα μαθήματα
- προσπάθεια που καταβάλλει
- το ενδιαφέρον του
- οι πρωτοβουλίες που αναπτύσσει
- η δημιουργικότητά του
- η συνεργασία του με άλλα άτομα
- ο σεβασμός των κανόνων λειτουργίας του σχολείου
Η σχετική εγκύκλιος παραπέμπει στα παρακάτω θεσμικό πλαίσιο:
Για την αξιολόγηση των μαθητών/τριών και την επανάληψη τάξης στο Δημοτικό Σχολείο ισχύουν όσα προβλέπονται από τα Π.Δ. 8/1995 (Α΄3) & Π.Δ. 121/1995 (Α΄75) και στη με αρ. πρωτ. Φ.7Α/ΦΜ/212191/Δ1/4-12-2017 Υ.Α,(Β΄4358) όπως τροποποιήθηκε με την υπ’ αρ. Φ.7Α/ΑΙ/38528/Δ1/17-03-2020 ΥΑ (Β΄1509)
Σύμφωνα με το Π.Δ. 8/1995 που είναι το σημείο αναφοράς, τα κριτήρια για την αξιολόγηση των μαθητών είναι τα εξής:
Η Αξιολόγηση του μαθητή είναι η συνεχής παιδαγωγική διαδικασία, με βάση την οποία παρακολουθείται η πορεία της μάθησής του, προσδιορίζονται τα τελικά αποτελέσματά της και εκτιμώνται, παράλληλα, άλλα χαρακτηριστικά του, τα οποία σχετίζονται με το έργο του σχολείου. Η αξιολόγηση αποτελεί οργανικό στοιχείο της διδακτικής-μαθησιακής διαδικασίας, η οποία αρχίζει με τον καθορισμό των στόχων και ολοκληρώνεται με τον έλεγχο της επίτευξης τους.
Η αξιολόγηση, ως εξατομικευμένη εκτίμηση της επίδοσης του μαθητή, δεν είναι αυτοσκοπός και σε καμία περίπτωση δεν προσλαμβάνει χαρακτήρα ανταγωνιστικό ή επιλεκτικό για το μαθητή του Δημοτικού Σχολείου. Αυτή δεν αναφέρεται μόνο στην επίδοση του στα διάφορα μαθήματα, αλλά και σε άλλα χαρακτηριστικά του, όπως είναι η προσπάθεια που καταβάλλει, το ενδιαφέρον του, οι πρωτοβουλίες που αναπτύσσει, η δημιουργικότητά του, η συνεργασία του με άλλα άτομα και ο σεβασμός των κανόνων λειτουργίας του σχολείου (Αρθρ. 1. παρ. 2 & 3)
Πηγή: fresh education.gr με ενεργό σύνδεσμο για τις ιστοσελίδες που θέλουν να αντιγράψουν
Δείτε επίσης:
Εσωτερικός Κανονισμός Λειτουργίας: Υποχρεωτικά για όλα τα σχολεία (ΦΕΚ)
Αξιολόγηση σχολείων: Αναρτήθηκαν οι βαθμοί που έβαλαν οι Συντονιστές Εκπαιδευτικού Έργου στα σχολεία