Ποια είναι τα κριτήρια αξιολόγησης των μαθητών στο Δημοτικό σχολείο

Διάδωσέ το

 

 

 

Τα κριτήρια αξιολόγησης των μαθητών στο δημοτικό σχολείο αναφέρονται στην εγκύκλιο για τη λειτουργία των δημοτικών σχολείων 2021 2022 αλλά και σε προηγούμενες εγκυκλίους. Σε λίγες ημέρες αναμένεται και η νέα εγκύκλιος λειτουργίας  2022-2023.

Τα κριτήρια αξιολόγησης  των μαθητών στο δημοτικό σχολείο , σύμφωνα με το ισχύον θεσμικό πλαίσιο που κοινοποίησε  το Υπουργείο Παιδείας τον Σεπτέμβρη του 2021, είναι τα εξής:

  1. επίδοση του στα διάφορα μαθήματα
  2. προσπάθεια που καταβάλλει 
  3. το ενδιαφέρον του 
  4. οι πρωτοβουλίες που αναπτύσσει 
  5. η δημιουργικότητά του 
  6. η συνεργασία του με άλλα άτομα  
  7. ο σεβασμός των κανόνων λειτουργίας του σχολείου

Η σχετική εγκύκλιος παραπέμπει στα παρακάτω θεσμικό πλαίσιο:

Για την αξιολόγηση των μαθητών/τριών και την επανάληψη τάξης στο Δημοτικό Σχολείο ισχύουν όσα προβλέπονται από τα Π.Δ. 8/1995 (Α΄3) & Π.Δ. 121/1995 (Α΄75) και στη με αρ. πρωτ. Φ.7Α/ΦΜ/212191/Δ1/4-12-2017 Υ.Α,(Β΄4358) όπως τροποποιήθηκε με την υπ’ αρ. Φ.7Α/ΑΙ/38528/Δ1/17-03-2020 ΥΑ (Β΄1509)

Σύμφωνα με το Π.Δ. 8/1995 που είναι το σημείο αναφοράς, τα κριτήρια για την αξιολόγηση των μαθητών είναι τα εξής:

Η Αξιολόγηση του μαθητή είναι η συνεχής παιδαγωγική διαδικασία, με βάση την οποία παρακολουθείται η πορεία της μάθησής του, προσδιορίζονται τα τελικά αποτελέσματά της και εκτιμώνται, παράλληλα, άλλα χαρακτηριστικά του, τα οποία σχετίζονται με το έργο του σχολείου. Η αξιολόγηση αποτελεί οργανικό στοιχείο της διδακτικής-μαθησιακής διαδικασίας, η οποία αρχίζει με τον καθορισμό των στόχων και ολοκληρώνεται με τον έλεγχο της επίτευξης τους.

Η αξιολόγηση, ως εξατομικευμένη εκτίμηση της επίδοσης του μαθητή, δεν είναι αυτοσκοπός και σε καμία περίπτωση δεν προσλαμβάνει χαρακτήρα ανταγωνιστικό ή επιλεκτικό για το μαθητή του Δημοτικού Σχολείου. Αυτή δεν αναφέρεται μόνο στην επίδοση του στα διάφορα μαθήματα, αλλά και σε άλλα χαρακτηριστικά του, όπως είναι η προσπάθεια που καταβάλλει, το ενδιαφέρον του, οι πρωτοβουλίες που αναπτύσσει, η δημιουργικότητά του, η συνεργασία του με άλλα άτομα και ο σεβασμός των κανόνων λειτουργίας του σχολείου (Αρθρ. 1. παρ. 2 & 3)

Πηγή: fresh education.gr με ενεργό σύνδεσμο για τις ιστοσελίδες που θέλουν να αντιγράψουν

Δείτε επίσης:

Εσωτερικός Κανονισμός Λειτουργίας: Υποχρεωτικά για όλα τα σχολεία (ΦΕΚ)

Αξιολόγηση σχολείων: Αναρτήθηκαν οι βαθμοί που έβαλαν οι Συντονιστές Εκπαιδευτικού Έργου στα σχολεία

Δείτε επίσης

Ολυμπιακή Παιδεία – 4η Ολυμπιακή Εβδομάδα στα σχολεία

Διάδωσέ το Υλοποίηση εκπαιδευτικού προγράμματος «Ολυμπιακή Παιδεία – 4η Ολυμπιακή Εβδομάδα στα σχολεία» για μαθητές/τριες …

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *